Σε νέα γεωγραφική επέκταση του myEFKAlive προχωρούν τα υπουργεία Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, η δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης του πολίτη από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, μέσω βιντεοκλήσης, καλύπτει πλέον γεωγραφικά τους κατοίκους των περιοχών της Ηπείρου και παράλληλα επεκτείνεται στη Στερεά Ελλάδα.
Ειδικότερα και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο myEFKAlive εντάσσονται οι περιοχές:
Από την Περιφέρεια Ηπείρου: τα Ιωάννινα (ΤΔ Α’ Ιωαννίνων, ΤΔ Β’ Ιωαννίνων), το Μέτσοβο, η Κόνιτσα, η Ηγουμενίτσα (ΤΔ Θεσπρωτίας), η Παραμυθία, η Άρτα (ΤΔ Άρτας), η Πρέβεζα (ΤΔ Πρέβεζας), η Φιλιππιάδα και η Πάργα,
Από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: η Εύβοια (Χαλκίδα – ΤΔ Α’ Ευβοίας, Μαντούδι, Αλιβέρι – ΤΔ Β’ Ευβοίας, Κύμη, Κάρυστος) και η Σκύρος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το myEFKAlive αποτελεί προϊόν της συνεργασίας στελεχών του e-ΕΦΚΑ, του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία έχει αναπτύξει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και για άλλους φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου.
Τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Ιούλιο και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την Επικράτεια, δίνοντας έμφαση στις απομακρυσμένες περιοχές. Μέσω της υπηρεσίας, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες και ιδιαίτερα σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και σε άτομα με αναπηρία, να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Παρέχονται 16 ψηφιακές υπηρεσίες
Συνολικά παρέχονται 16 ψηφιακές υπηρεσίες, μέσω της πλατφόρμας του myEFKAlive, οι οποίες διευκολύνουν σε σημαντικό βαθμό τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ.
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι οι ακόλουθες:
1. Επίδομα ασθενείας
2. Επίδομα μητρότητας
3. Ηλεκτρονική αίτηση εξόδων κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
4. Βεβαίωση ασφάλισης (χρόνου ασφάλισης – προϋπηρεσία)
5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
6. Ασφαλιστική ικανότητα
7. Παραλαβή απόφασης ΚΕΠΑ
8. Απογραφή ασφαλισμένου
9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
10. Βεβαίωση απογραφής
11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
13. Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
14. Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
15. Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
16. Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση απογραφικού δελτίου αγροτών
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή. Γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με τη χρήση των προσωπικών του κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείσει το ραντεβού του – σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί – από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος συνδέεται, μέσω βιντεοκλήσης, με έναν υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr