Τα τελευταία 30 χρόνια έχουμε καταφέρει να βάλουμε στην τράπουλα μας τέσσερεις άσσους:
• Την αναπαράσταση του λιμναίου οικισμού
• Την διαμόρφωση της σπηλιάς του δράκου
• Το ενυδρείο και
• Τα καραβάκια της λίμνης. (Από τα οποία χάσαμε το ένα και λειτουργούμε το εναπομείναν).
• Εχουμε επίσης κληρονομήσει από παλαιότερες εποχές, το λαογραφικό, το ενδυματολογικό το Μακεδονικό, το μουσείο βυζαντινών εικόνων καθώς και το σπίτι όπου σκοτώθηκε ο Μελάς.
Αυτό σε γενικές γραμμές είναι το συνολικό μας τουριστικό προιόν το οποίο και καταναλώνει ο όποιος τουρισμός τιμά έως σήμερα την περιοχή μας.
• Είναι αυτό αρκετό? Όχι βέβαια
• Ο βασικός λόγος αναποτελεσματικότητας του τουριστικού μας προιόντος δεν είναι πως αυτό δεν είναι αξιοπρόσεκτο και προσελκυστικό.
• Είναι ο απαιτούμενος χρόνος κατανάλωσης του, ο οποίος είναι πολύ περιορισμένος. Ένα τουριστικό λεωφορείο μπορεί να πραγματοποιήσει μια τουρ όλων αυτών των αξιοθέατων σε ένα μόλις πρωινό και μετά να αποχωρήσει για άλλους προορισμούς στο -ανταγωνιστικό προς εμάς- υπόλοιπο της δυτικής Μακεδονίας
. • Πράγμα ασύμφορο καθότι μειώνει τις εισροές που εν δυνάμει θα μπορούσαμε να έχουμε.
• Αυτό που θα έπρεπε λοιπόν να καθίσει να μελετήσει και να διορθώσει η όποια επιτροπή σοφών θα ασχολούνταν με το θέμα είναι διττό.
• Πως μπορούμε να διευρύνουμε, μεγεθύνθουμε πολλαπλασιάσουμε το τουριστικό μας προιόν και πως μπορούμε να το λανσάρουμε σε όσο γίνεται πιο ευρείες μάζες ΣΩΣΤΟΥ τουριστικού κοινού. Κι ας το πιάσουμε ανάποδα, από το δεύτερο σκέλος. Γιατί λέω ‘σωστού’?
• Γιατί, αν δεν προσέξουμε, μπορεί αίφνης να πλημμυρίσουμε από τουριστικά λεωφορεία τα οποία θα κουβαλούνε ένα πελατολόγιο πολύ χαμηλών προδιαγραφών.
• Ας πούμε από παππούδες και γιαγιάδες των ΚΑΠΗ οι οποίοι θα έρχονται κουβαλώντας τάπερ μαζί τους για να κάνουνε πικνικ στο γρασίδι του πάρκου Ολυμπιακής Φλόγας.
• Θέλουμε τέτοιου είδους τουρισμό?
• Όχι.
• Θέλουμε ανθρώπους με γεμάτο πορτοφόλι που θα μείνουν ένα τουλάχιστον βράδυ στα ξενοδοχεία μας, θα φάνε ένα δυο γεύματα στα εστιατόρια μας, θα πιούνε το εσπρέσσο τους στις καφετέριες μας και θα ψωνίσουν γούνες και άλλα αγαθά από τα καταστήματα μας. Αυτό είναι ένα κοινό που πρέπει να στοχευτεί πολύ-πολύ προσεκτικά από ανθρώπους μάστορες στο επικοινωνιακό πεδίο προκειμένου να προσελκυθεί και να δεσμευτεί.
• Θέλουμε επίσης πολλαπλασιασμό ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΟΡΑ του τουριστικού μας προιόντος.
Να απλώσουμε τον τραχανά μας τόσο πολύ, ώστε να τινάζουμε στον αέρα τον συνετό και σφιχτό προγραμματισμό που συνηθίζουν να κάνουν τα τουριστικά πρακτορεία.
• Να κάνουμε αδύνατον για αυτούς να καλύψουν όλα μας τα αξιοθέατα μέσα σε μία ημέρα με αποτέλεσμα να τους εξαναγκάζουμε σε διαμονή μίας τουλάχιστον βραδιάς στα καταλύματα μας.
• Μπορεί να πετύχουμε κάτι τέτοιο?
• Φυσικά και μπορούμε.
• Φανταστείτε έναν τουρίστα ο οποίος θα καλείται να ξοδέψει το πρωινό του στο ψάρεμα τεράστιων γριβαδιών -ψαριών trophy- στην λίμνη μας, θα κάνει μπάρμπεκιου το μεσημέρι στα παραλίμνια μας δάση και θα ανηφορίσει το απόγευμα για δρέψη μανιταριών στα δάση του Βιτσίου. Ο οποίος θα πηγαίνει για σκί την επομένη στο χιονοδρομικό μας, θα κάνει κατάβαση με ποδήλατο την πίστα Σιδηροχωρίου, θα διανύει το μονοπάτι του Παύλου Μελά, θα συμμετέχει σε ένα φεστιβάλ γαστρονομίας, θα παρακολουθει μια διάλεξη σε ένα συνεδριακό κέντρο, θα επισκέπτεται τα θαυμαστά κελάρια της μονής αγίων Αναργύρων, θα δοκιμάζει τοπικά κρασιά στα οινοποιεία μας, θα συμμετέχει σε κυνηγετικές αποστολές στα δάση της Οινόης , θα οδηγά ΑΤΜ/γουρούνες στην πίστα της Φωτεινής και θα επιδίδεται σε μπαρότσαρκες το βράδυ στα μαγαζιά της νότιας ή βόρειας παραλίας μας…
. • Ποιος φυσιολογικός τουρίστας θα έλεγε όχι σε ένα τέτοιο πακέτο?
• Αν συνθέσουμε σωστά την προσφορά μας θα καταφέρουμε να κρατάμε ανθρώπους δεσμευμένους στην Καστοριά για δυο -έως και τρία- κεικοσιτετράωρα.
• Πολλαπλασιάζοντας έτσι το οικονομικό κέρδος για τον τόπο.
Καστοριά Τι είδους τουρισμό αξίζουμε και τι είδους τουρισμό μπορούμε Του Λεωνίδα Εκιντζόγλου
ΠΗΓΗ: kastoria365.gr